Assertiviteitstraining voor meisjes/jonge vrouwenAssertiviteitstraining voor meisjes/jonge vrouwen

Assertiviteitstraining voor meisjes/jonge vrouwen

In de Nederlandse opvoeding staat de individuele vrijheid en ontplooiing centraal en worden de kinderen gestimuleerd om assertief te zijn, hetgeen ontbreekt bij de migranten gemeenschap. Hierdoor zijn  meisjes/jonge vrouwen niet in staat zich weerbaarder op te stellen en hun grenzen aan te geven. Ze moeten voldoen aan de wensen van de ouders, familie, de maatschappij, tradities/cultuur. Daarnaast wordt op het gebied van studie/opleiding hele hoge eisen gesteld. Dit is niet makkelijk en kan soms leiden tot spanningen, isolement en eenzaamheid.

Herken je een of meer van deze situaties?

• Ik pieker veel
  • Ik voel me vaak onzeker
  • Ik heb moeite met het geven van mijn mening en aan te geven wat ik wel en niet wil
  • Ik ga conflicten het liefst uit de weg
  • Ik zou anders willen omgaan met anderen
  • Ik vind het moeilijk om nee te zeggen
  • Ik twijfel wat ik wil doen met betrekking tot mijn studie of werk

Als je een of meerdere situaties van hierboven herkent, dan kan het zijn dat je moeite hebt met het uitkomen voor wie je bent en wat je wilt.

1. Met deze assertiviteitstraining leer je voor jezelf opkomen, maar met respect voor de ander.
  2. Je leert hoe je je belangen en ideeën op een natuurlijke wijze en zonder strijd/conflict  naar voren kunt brengen.
  3. De rode draad van de training is je eigen koers (leren) varen waardoor je zelfvertrouwen toeneemt.

Deelname is gratis en na het bijwonen van alle trainingsdagen ontvang je een certificaat.