Gezonde seksnetwerkGezonde seksnetwerk

Gezonde seksnetwerk

Seksualiteit is een belangrijk onderdeel van het leven voor bijna iedereen.

Lichamelijke gezondheid is een belangrijke voorspeller van seksueel gedrag en seksuele problemen. Wij vinden het daarom van belang om voorlichting te geven over het voorkomen van seksueel overdraagbare aandoeningen (soa’s) en aids, m.n. aan de jongeren. Onze jongeren zijn getraind om voorlichting te geven op scholen en in hun jongerennetwerk. Met voorlichting en educatie stimuleren wij de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor seksueel gezond gedrag. Hierbij maken wij gebruik van het beschikbare erkende (les)materiaal van de GGD over thema’s zoals: (seksuele) weerbaarheid, seksuele diversiteit, sexting, onbedoelde zwangerschap, soa en hiv.

Om bewustwording te creëren en te vergroten blijven wij jaarlijks met regelmaat op het onderwerp terugkomen, ook vanwege de lange termijn die nodig is om gedrag te veranderen.

Verder participeren wij in diverse (maandelijkse) netwerkenbijeenkomsten en werken wij nauw samen met diverse (zelf)organisaties. Wij maken gebruik van het aanbod en de informatie-uitwisseling en brengen de opgedane kennis onder de aandacht van migrantengemeenschappen, in het bijzonder de Hindoestaanse, Indiase en Pakistaanse.

Bijeenkomst 10 februari 2023, thema Liefde i.h.k.v. Valentijnsdag
Kantine SVH
Groepssessies 'Bekend maakt Bemind' op 3,10,17,24 februari 2023. We gaan met elkaar in gesprek over onderwerpen die te maken hebben met alle vormen van discriminatie en hoe deze te bestrijden.
Bijeenkomst 27 JANUARI 2023, thema HUISELIJK GEWELD en SEKSUELE DIVERSITEIT
27 jan @ 17:00 - 01:00