Gezondheid, richtlijnen voeding en bewegen

Ongeveer de helft van de Nederlandse bevolking heeft te kampen met overgewicht. Dit beïnvloedt niet alleen de kwaliteit van leven, maar brengt op termijn ook ernstige gezondheidsrisico’s met zich mee.

In de huidige situatie is het belangrijk om ons immuunsysteem optimaal te houden, zowel lichamelijk als geestelijk actief te zijn, letten op een goede voeding en voldoende ontspanning. Leefstijlverandering als instrument voor een fit en gezond leven is kortom erg belangrijk.

Daarom zijn wij een samenwerking aangegaan met Yogic Life om leefstijlbegeleiding aan te bieden. De principes van een gezonde leefstijl past bij het dagelijks leven. Wij werken samen met Yogic Life om kennis en vaardigheden beschikbaar te stellen voor mensen die te kampen hebben met overgewicht. Bedoeld voor mensen met een BMI van 25 en hoger, die graag willen afvallen en een gezonde leefstijl willen opbouwen.

In overleg met jou wordt beoordeeld of je voldoende gemotiveerd bent om het begeleidingsprogramma te volgen en is het volgende voor jou van belang:

1. Alle begeleidingskosten worden voor 100% betaald door de zorgverzekering
  2. De eigen bijdrage wordt niet aangesproken
  3. De leefstijl interventie zit in het basispakket
  4. De leefstijlcoach is 2 jaar beschikbaar voor jou
  5. Je bent 18 jaar of ouder
  6. Je bent doorverwezen door je huisarts

Heb je last van overgewicht en ben je voldoende gemotiveerd om het gehele programma te doorlopen? Meld je dan aan.

8-3-2024: Internationale Vrouwendag: toneelstuk thema 'De geëmancipeerde vrouw'. In gesprek met 3 generaties vrouwen over hun emancipatieproces, optreden Koor Stg. Vobis en meer...
08 mrt @ 15:00 - 00:30
Voetbalvereniging SVH
23-2-2024: Gezellig Duurzaam Bingofestijn, samengesteld door en voor de deelnemers
Voetbalvereniging SVH
9-2-2024: Thema "Liefde" i.h.k.v. Valentijn. Wat betekent liefde voor elkaar in welke relatie dan ook. Wat is voor jou hierin belangrijk en van betekenis?