Theatervoorstelling “MANAI KA BOLIE”Theatervoorstelling “MANAI KA BOLIE”

Theatervoorstelling “MANAI KA BOLIE”

Datum: zondag 9 oktober 2022

Locatie: Theater De Nieuwe Regentes
Adres: Weimarstraat 63, 2562 GR Den Haag

‘Uit de kast komen’
Iemand die in de kast zit worstelt met zichzelf, is ongelukkig, heeft zijn of haar identiteit of seksualiteit nog niet geaccepteerd en is bang voor de reacties daarop. Uit de kast komen betekent dat iemand eindelijk 'zichzelf' kan zijn, en gaat gepaard met opluchting, zelfacceptatie en een out and proud levenshouding.

Uit de kast komen op latere leeftijd kan moeilijker zijn dan voor jongere mensen. Zeker wanneer iemand in een heterorelatie met kinderen uit de kast komt. Omwille van de kerk of familie hebben sommige mensen gekozen voor een ‘heterobestaan’ en het is voor die personen zelf een langdurig proces om hun gevoelens te ontdekken.
Dat iemand pas op latere leeftijd uit de kast komt, wil niet altijd zeggen dat diegene zijn gevoelens al die tijd heeft weggestopt. Het kan ook zo zijn dat je pas op latere leeftijd die queer-gevoelens bij jezelf ontdekt.
Sommige mensen komen er echt pas voor het eerst achter dat ze niet hetero zijn wanneer ze onverwachts verliefd worden op iemand van het gelijke geslacht.

Een inspirerend en aangrijpend verhaal….Mis deze voorstelling niet!

Inloop: 13.00 uur
Voorstelling: 14:00-16:30 uur