Hindostaanse Ouderen Koor Stichting VobisHindostaanse Ouderen Koor Stichting Vobis

Hindostaanse Ouderen Koor Stichting Vobis

Eenzame ouderen moeten zich beseffen dat ze ertoe doen én dat ze mee kunnen blijven doen. Wij van Vobis dragen graag aan dat besef bij. Dit doen we met zang en muziek, dat geleid heeft tot de vorming van een prachtige team van een seniorenkoor: de passies hebben zoveel uitdrukkingskracht en de muziek is complex, maar zo veelzeggend. Het is geweldig om dat met elkaar te beleven en als team naar een optreden toe te werken. De docent  en de koorleden genieten van de repetities en van het positieve effect dat de muziek op hen heeft.

Stichting Vobis is een belangrijke speler in de vrijetijdskunst (zang, dans, muziek, poëzie, theater, etc.) niet alleen voor de kunst maar zeker ook voor het sociale aspect.

Onze ouderenkoor van (20 ouderen) zingen op meditatieve en meeslepende klanken over zwakte en kracht, lijden en verlossing, duisternis en licht vanuit het Hindostaanse perspectief. Wij willen dat het koor haar publiek meeneemt in een bijzonder muziekstuk dat het pad beschrijft van de duisternis naar het licht. Dit spirituele werk, gebaseerd op de tekst uit spirituele bevindingen uit India, vertelt het verhaal van universele bevrijding en verlichting. Zangmedidatie werkt helend, ontspannend, kalmerend en/of stimulerend werken.

Doelgroep: kwetsbare inwoners in Den Haag met eenzaamheidsproblematiek, in het bijzonder de Hindostaanse gemeenschap.

Doelstelling: dit project is o.a. bedoeld voor kwetsbare Hindoestanen die eenzaam zijn door het gebrek aan sociale contacten/zich eenzaam voelen, omdat zij zich niet verbonden voelen met anderen of dreigen te raken in een sociaal isolement door gebrek aan sociale participatie, door mentale of fysieke beperkingen, of verlies van een dierbare. Deze activiteit zorgt dat deelnemers zich voor langere tijd sterker en gezonder voelen en helpt hen ook om goed voor zichzelf te kunnen zorgen, zich te kunnen redden en te kunnen meedoen.

Repeteren van het koor: wekelijks: woensdagmiddag, van 14.00 – 17.00 uur. Locatie: AlleKanten, Speelzijde 8, 2543 XZ Den Haag.

Contributie en gratis maaltijd: de contributie bedraagt € 12,50 per maand. Na het repeteren wordt er ook samen gegeten.