Belcirkel/boodschappendienstBelcirkel/boodschappendienst

Belcirkel/boodschappendienst

Wij hebben ‘belcirkels’ opgezet om extra zorg te kunnen bieden aan degenen die het hard nodig hebben. De kwetsbare mensen die zich bij ons hebben aangemeld worden regelmatig gebeld om te polsen of alles nog goed gaat. Wat leeft er bij hen: met welke angsten en problemen worstelen ze in deze tijd, en wat zijn juist de lichtpuntjes?

Onze getrainde vrijwilligers hebben goede voelsprieten om de situatie in te schatten. Mochten hun luisterend oor en adviezen niet voldoende zijn, dan zorgen wij samen met psychologen met dezelfde migratieachtergrond voor een warme overdracht.

Onze aandacht beperkt zich niet alleen tot ‘het bellen’. Zo zorgen wij ook voor leuke attenties, zoals door kinderen gemaakte ansichtkaarten, en kunnen mensen op verzoek hun boodschappen laten doen/bezorgen.

Van beide kanten klinken enthousiaste reacties: de vrijwilligers voelen zich nuttig en voldaan, de geholpen mensen voelen zich gezien en waarderen de uitgestoken handen enorm.
Wij hebben met weinig middelen naar verhouding veel kunnen realiseren.

20 jarig bestaan Stichting Vobis
13 nov @ 17:00 - 01:00