BEKEND MAAKT BEMINDBEKEND MAAKT BEMIND

BEKEND MAAKT BEMIND

Stichting Vobis organiseert dialoogbijeenkomsten als methode om discriminatie tegen te gaan en om vooroordelen en stereotyperingen te verminderen

“BEKEND MAAKT BEMIND”

Ga het gesprek aan met de ander en dit zal vooroordelen doen afnemen en meer begrip kweken voor elkaar!

Doel:

• Discriminatie tegen te gaan en de gevolgen van discriminatie te bestrijden;
  • Verbinding stimuleren tussen inwoners met diverse sociaaleconomische-, culturele -of religieuze achtergronden o.a. op basis van de gezamenlijke normen en waarden;
  • Het leren samenwerken aan gemeenschappelijke doelen. Dit zorgt voor meer persoonlijke
  • Interactie op individueel niveau en overbrugt verschillen.
  • Nieuwe inzichten opdoen door naar elkaar te luisteren, verschillende perspectieven te horen en door ervaringen en idealen met elkaar te delen.

Doelgroep: Haagse burgers met verschillende etnische achtergronden

Bijeenkomsten:
Aantal deelnemers:
Start:
Dag/tijd/locatie:

5 bijeenkomsten per groep (duur: 2 uur per bijeenkomst)
6 deelnemers per groep (verplichte deelname aan alle 5 bijeenkomsten)
September 2022
Maandag 18.00 – 20.00 uur; Aagje Dekenlaan 51/Boylestraat 20 Den Haag
Woensdag 15.00 – 17.00 uur; Veldzicht 20 Den Haag

Getrainde dialoogbegeleiders gaan met u op een ontspannen manier in gesprek over diverse onderwerpen zoals: discriminatie en racisme, democratie en vrijheid van meningsuiting, homoseksualiteit, oordelen en veroordelen, familie- en culturele tradities enz. Maar ook bijvoorbeeld over oorlog en wat het met ons doet en hoe de huidige actualiteiten ons verontrusten. Het doel hiervan is, spanning bij de deelnemers afnemen en (h)erkenning toelaten.

DEELNAME IS GRATIS! Doe mee en meldt u gauw aan (Vol = Vol)

Informatie en Aanmelden:
Stichting Vobis